Kepuasan Dalam Diri X Pernah Ada..

Monday, March 01, 2010 11:20 PM dikarang oleh Ridhwan Marcello
Aku memang x puas atie ngan satu syarikat nie..Mcm SIALLLL...


kalo aku la di kurniakn satu doa yg amat maha termakbul..seyes aku memang nak doakn AMS MOTORSPORT supaya bankrup then papa kedana sampai ke anak cucu..


Asl aku MARAH...pasal syarikat nie la aku dapat warning dari POLI..why..don't ever try ask me..wacth out...Volcano still in tik tok to kebabom..skunk nie no la..still in proggress..


Then the second point lak..about money and money then money again..naper eak kalo dapat seribu skunk mcm dapat serat jje..pastu dapat 200 mcm 50 hggit..sekejap ad kat tgn then ting HILANG..toyolkah amik..ke nafsu yg menjadi toyol kepada semua masalah2 ini..BIG QUESTIONN?????


Zaman skunk x mcm zaman2 dulu...dulu ingat lagi time sekolah aku bawak duit poket $ 60 jje..sen tau..bukan hinggit...da dpt kuih,nasi lemak,ayam goreng..mcm2 are..la nie..beli brg x smpai sepoloh item da serat..aiyooo DEMAM SEABAD...




Tadi la aku g beli brg skit kat PD..biasa la port ak paling best BILLION...g pon sebab nak bli aiskrim,susu,biskut oreo,(nak uat milk shake)  then skit barang2 lelaki..duit pon baru cucuk kluar note RM 100..


then g cashier nak bayar are..satu2 brg dia kuarkn then tekan2 mesin tuh..mula2 tgok harga 2 brg da nak 30,then tekan lagi da 40,tekan lagi da 60..OMG..WTF!!!..5 big  item equal to 75 hinggit..x tercampak ko nak byr time tuh..aku belek2 balik beli ap..


aiskrim = 2 unit


susu = 2 unit


oreo = 2 unit


cuci ehem2 (muka la) = 1 unit <-(murah2 jok beli yerr)


deodorant = 1 unit <-la nie kene try dulu..pastu amik yg lain..naseb la saper amik bekas aku..hahahah..khas yer lelaki..kui2..


bukan yer mahal2 aku bli..bukan byk pon..giler kan ekonomi skunk..hampir2 aku nak lari dari byr bile tgok total mcm tuh..gasak aihh..


aku baru jje dapat elaun time tuh..tu pon pas tolak2 bnde yg aku salah buat time keje..huhuhu


tapi aku sujud syukur sgt kat kerajaan kite nih..sgt "prihatin" pada rakyat..bak kate PM "rakyat didahulukn,pencapaian di utamakn"..ROSAK...hnya omong2 kosong...sepatut yer " Cukai didahulukn,ekonomi di utamakn"....kan elok..


memag x puas atie time  nih..duit mcm air kencing..sekejap jje kuar..x mcm sebelom2 nih..smooth jje..


aish..bile la negara nie nak memperbaiki ekonomi..kesian pada org2 yg bergaji rendah dan taraf hidop miskin..


len la gaji org kerajaan..tiap2 tahun dapat bonus,naik gaji,elaun,mkn gaji..


tgok mcm keje swasta..keje separuh nak mati,tup2 x naik2 gak..kalo da 6 tahun gaji cam tuh..leteh la org nak keje..moody jje..


tu jje la yg dapat aku lihat pada dunia skunk..mybe nak kiamat kot..bek aku byak uat aml jariah..

1 Response to "Kepuasan Dalam Diri X Pernah Ada.."

  1. *Dak kecikkk* Says:

    Cool bro..hikhikhik
    slamat brkenalan.:)
    thank terjah ke my blog.