Kene Tipoo Ngan Tipah kew??

Monday, March 22, 2010 10:29 PM dikarang oleh Ridhwan Marcello
Ok..aku nak citer skit pasal harie..
 mcm biasa la aku masuk keje then sign in kdtgan..ok..
then aku tgok2 diorg da start uat keje..damnnnn...kol bape aku masuk??
tengok jam da tnjuk kol 9.15 pg...siott..aku lambat..patot la sume muke ketat ngan aku..senior2 bengis...
aku pon mintak maap ngan diorg then ok..
diorg buzy uat satu kete nie..kete saga tapi da konvert ala2 evo8...
aku tyer.."servis kew"..diorg kate "eh! xthe lah..ngah men masak2 nie..sambil laga2 telor"..sambong lagi .. "abah ko,xnmpak kete nie rosak!!"...
WTF?? kalo aku tau kete tue rosak x the la aku tyer bodoh..kalo korg letak signboard tulis "ROSAK,ENJIN X MO SETART" ok gak dowh...
so aku pon uat donnow jje la..then diorg masuk..
diorg tyer aku : 
- "ko buat eak kete nie??"
- "xthe lah,asal?"
- "breakdown semalam,kol 12 mlm,saper buat kete arie tuh??"
- "setahu aku dak zul,tapi dia servis jje..pe masalah kete tuh??"
- " enjin idop,tapi x leh rem..pijak pedal kosong..x ngaum"
- " lapor kot,da bg minum??"

kelekuk!!! kepala aku kene ketuk ngan botol minyak auto transmission cap toyota...bungukz beliau tuh...

harie tue kete exora dia pon gak yg uat..tapie x ngaku or just uat2 x tau..wallahualam la an..

skunk nie lak saga convert..x ley setart..pon x ngaku..padahal dia ngan aku ad time tuh..tu pon nak berak lebey..xpe..aku pon uat2 xtau...

aku chek la kete tuh..pie amik kete saga BLM yg len..nak salin tengok mn rosak an...

dari trottle body..sampai la wiring aku check walopon aku x se'expert senior2 aku..tapie aku gagahkn..huh!!..demn again..fail x jumpe ap masalah...

dari kol 10 tuh sampai la mkn tgharie,x jumpe2..sharp kol 1, gie makan...lalalalala
tapie jadi citer sedey..aku duit belanje x the..sen2 pon x the dalam beg duit..mcm mn nie..da la ikot abg2 ngan akak senior g makan..kang aku x mkn,ap kate diorg..xkn aku nak mintak sedekah lak an..so..aku tabahkn jua..

balik makan MAKAN KEW?? aku sambong balik...
time tu lah banyak lak kete masuk..hadoiiii!!! BALA....BALA....

aku go on keje aku ngan kete2 lain..

last2 ko nak tau ap masalah kete saga tuh??

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
FIUS!!!!!...kimakz segal dowhhh...ghupe2 yer fius tuh masuk air...

ARGHHHH!!!!! bengang yerrr.... tercabar iman aku...

PROTON pon bodowh..yg reka fius box tuh kat luar ngan terdedah ngan sekeliling pehalll...arghhhhh....tensionn yerr....
dak zul tuh ley lak uat bodoh..mcm xthe bende...padahal tue customer dia..men lepas tgan jje...

bile senior tyer ap masalah dia...aku cakap "dia mmg haus..tue yg sampai fius masuk air"

senior2 sume dok cari2 ap barang yg nak ketuk kepala aku lagi yg sedia bodoh nie..hurmmmmm...

note : wadut ngan zul x bercakap pon..gado dlm atie kot..pasal hal kete oil sump pecah tu..cam dak kecik an..ngajuk2 ..gado2...haishhh..poning den hah...
then kak anum ngan wari serta wadut dok sebuk tyer aku,kot2 ad ap2 si zul tu dok citer2 ap kt aku...HELLL NOOOOOOO!!!!!..ingat aku biawak ke nak mkan najis sendiri...huh...ap org citer kt aku adlah rahsia..fullstop...
mase makan td terjadi pergaduhan...antara wadut ngan tunang dia...dlm kete time OTW g the store..dalam kete lak tuh..aku dok set depan..tunang wadut,kak diana dok belakng,wadut bawak kete...
bantai diorg gado depan aku..chait..x pro la diorg..aku yg jadi kechut lak time tuh..huhuhuh..mcm aku kecik jje an...takot wo..kot2 si pemandu tue uat drift ngan drag bagai an..amponnnnn....tapie mmg aku takot sungguh...seyes beb.. 
p/s : kalo ad org bercintan cintun nie gado..bek korg lari dulu kalo bole..takot mmburukkn keadaan..aku da kene skali dulu..konon nak jadi hero la an..last2 aku jugak kene hembur..so aku serik nak tolong da...kheii..biar diorg settle sendiri..lantok la nak cerai kew,putus ke,pisah kew..AD AKU KESAH?? x an..so..go on dude,beb..hahahah






0 Response to "Kene Tipoo Ngan Tipah kew??"