Siapalah Aku pada Mayarakat

Tuesday, January 18, 2011 10:58 AM dikarang oleh Ridhwan Marcello
Assalamualaikum w.b.t

Semalam hari Isnin (17/1/2011) adalah hari jadi aku yg ke-21,
So aku rancang nak pergi jalan2 ke Seremban dan Melaka sorang2..
rancang punye la baik sampai budget pon da sediakan..
tapie bile dah time dia,entah kt mana silapnyer rancangan aku tuh da tergendala..
bukan tergendala je,cancel terus...huhuhuh..sedeyh..

rancangan aku tergendala tu sebab mak aku mintak bawak pergi beli2 barang untuk kenduri pertunangan kakak aku..alahaiiiii..kalo tak diturutkan,makan maki hamun..
so aku redho je la bawak mak aku g beli barang kat Tesco Extra Seremban 2..


Sesudah sampai kat tesco tuh,aku pon g la amik troli bapak macam2 patern tuh..punyelah aku batak nak amik yang mana satu..so aku amik troli yang ada gambar budak kecik ngan parents tuh..sampai je kat mak aku..

"Oiii..yang ko bawak troli ada bakul kecik2 bagai nie buat apa?"

hahahhaha..mak ampunkan wan..bukan wan sengaja, x sengaja laa...lagipon tengok troli tuh je orang x ramai pakai,apa lagi sebat je la...

Sesampai je kat kaunter nak bayar lepas gila2 shopping..org tuh pon pun purch la barang2 yg mak aku beli..then aku tgok barang2 tuh x pon diorg packing..depa x masukkn dalam plastik..aku pon mcm MyEm0.Com..kenapa diorg malas eak? pastu aku tgok orang sebelah..Eh! asal diorg bungkus sendiri..then aku tgok orang lain lagik..eh2,yerlahhh..kene buat sendiri..teringat Ikea..wakakak..hamik ko,dpt je kat aku abeh sume aku sumbat,bwg ngan shampoo bole dok sekali..wakkkaka...mak aku sound2 kate giler ke campor2..ada aku kesah..ASALKAN BOLEH MAKKK!!! hahahha..lepas je shopping2 mcm orang gile terutama mak aku,terus balik rumah kat PD..aku penat! penat sebab follow mak aku g beli barang..kejap sana, kejap sini,pastu g sana balik..aku punye la parah nak bawak troli sesirat2 tuh..sabor je lah..
then mak aku ajak keluar g kedai kek..wahhhhhhh...dalam hati aku asik pikir 

 "wahhhh..mak aku nak gie belikan aku kek harijadi ke? suke2..ingat gak mak kat aku kan"


lepas je aku drive ke kedai kek SR tu, aku ngan mak aku pon masuk la..mula2 tgok katalog kek yang dia ada..pastu tengok kek kat kaunter tuh , wahhh..hati aku asik kata "tuhhh, cheese kek tuh aku minatt"..
baru je aku nak bersuara kate mak nak kek tuh (cheese kek) mak aku cakap kt org tuh kate 

 "miss,saya nak buat tempahan kek untuk majlis pertunangan anak saya,hari khamis nie,waktu thaipusam..boleh x?"

aku pon macamMyEm0.Com je la...owhhh mak nak beli kek buat hantaran tunang kakak...hurmmmm..dalam hati hancur luluhMyEm0.Com..hhahahaa..mati2 ingat nak beli kek hari jadi aku tadi..time tuh mood aku macam sedeyh je..tapi xpew..siapa la aku kan..

then aku drive balik kerumah semula...masa tuh da petang..dalam kepala otak aku pikir

 "diorang nie tak ingat hari jadi aku lansung ke,padahal semalam punye semalam punyelah orang seloroh kate nak kek..xkan la x alert kot hari nie hari jadi aku.."

time tuh dalam hati tuhan je la tau..hahahha..
malam hari jadi aku lak,kakak aku mintak bawak dia g butik pengantin untuk bayar duit apa entah..
aku pergi la bawak,then dia suoh g PD ...katenyer nak ke Iceroom...MyEm0.Comwaaaaa...kakak aku nak belanje ke..hahhaa..dalam hati da pikir macam2 da...hahahha..


bile sampai je kt Iceroom PD tuh,aku pon park la kete, then kakak aku bersuara..

 "ko drop aku kat sini,aku nak g jumpe kawan lama sekolah aku dulu (sambil tunjuk kat ada table sekumpulan perempuan)..ko balik la..nanti diorang hantar"

MyEm0.ComHAH????? ingat nak belanje ke apa kan..rupe2nyer g makan2 ngan member lama dia...chaitttt...aku pon terus la masuk dalam kereta..then terus belah macam org x betol..huhuhuhuh...MyEm0.Comfrust lagiiii...da 2 kali aku perasan abeh..

then aku kene g Senawang sebab kene amik gubahan sirih junjung..tak jadi keje lak an sorang2 g sana kene amik kt umah member mak aku..so aku pon g la kesana..
drive sorang2 kol 8 da mcm orang xbetul da..dalam otak mcm2 aku pikirMyEm0.Com..ditambah polak ngan perangai family aku..SEORANG PUN TAK TAHU HARI NIE HARI JADI AKU..MyEm0.Com

then lepas je aku amik hantaran sireh tu, aku pon pergi la ke Giant Senawang..g makan pizza hot tiket+ duit singgit tuh..aku amik 3 jenis..mentedarah sorang2..kt dalam kete..hahaha..kalo makan dalam pizza tuh kene order air bagai, so aku amik keputusan makan dalam kete kat park giant uh..kekekke..tetiba rase cam tercekik, so aku masuk g beli air soya...pergghhhh..lega..sedapppp...hahaha..layan perasaan sorang..part yang paling kelakar aku tiup pizza tuh konon2 ada lilin..konon2 sambut bufday bagai la an..wakakkaka..lepas aku tiup bagai an, aku bole bantai gelak sorang2..mybe aku pikir time tuh cam orang bodo kanMyEm0.Com..wajakakakakka..ada aku kesah..kekekkee.

then aku dapat call dari sedara aku suoh amik dia kat KL..mak aku pon call kate suoh amik dia..perghhhh spoil betol la..baru ingat nak sambut bufday aku nie sorang2..

aku pon gerak la ke sana kol 10 mlm mcm tuh..x gile lak ko kan drive sorang...lepas je smpai KPTM KL,aku pon poie la amik dia kt depan jalan masuk ke KPTM tuh...xseram lak an untuk girl dok situ sorg2 dengan beg yang mcm baru turun flight..wakakakkaka...

pastu aku terus drive balik kr PD..tapie pompuan nie kate suruh drop kat hotel..dia nak check in..apa2 je lah ko..dia kate hari khamis nanti time thaipusam amik dia..aku kate dlam hati

 "wah..ko ingat aku nie drebar ko ke sundal.."

hahhahahaha...ok..aku drop dia kt hotel selesa beach resort..aku tolong dia check in (wow,pakai kad kredit american express BF dia), bawak gie dia ke bilik pastu romen dia..wakakakka..xthe lah..aku bawak dia ke bilik ngan bag2 dia..sekali dia bukak beg HAH ko,high hill ada,mack up satu beg pensilbox besar tu ada,mack up dalam peti ada,baju berlambak2..dari baju yg x cukup ela sampai baju xcukup2 kain dia...ishhh3..apa la nak jadi ko nie sedara..hahah

pastu aku terus balik..PENAT GILER weiiii...sumpah aku penat hari tuh..
baru aku sedar satu hari dimana sepatutnya aku sambut bufday aku rupa2nya kene jadi drebar orang lain..huhuuhu..not good..not good...

lepas je aku mandi, pastu aku dok dalam bilik asik belek2 enset,xtaw nak kol saper..aku tgok jam da kol 12? WHATTTTS! free call aku sia2 macam tu je...WTF la weiii..maxis, lain kali bagi seminggu mcm Celcom...huhuuhuh

SEKIAN!
MyEm0.Com

p/s : thanks to Fieqa dan Amoi sebab wishhh aku..korang je la ingat  hari jadi aku..seyes korang berdua je yang wishh..w.akakakka..nampak sangat aku xmesra rakyat..kekekekke..

notahidupkuyangmalang : family dan kawan2 aku yang lain sume tak ingat hari jadi aku..aku xberharap tapie just terkilan..huhuuh..hahahah...hari nie pon sama..family aku still xingat hari jadi aku..dan hari nie jugak aku kene jadi drebar...kene ke Jelebu,KL,Nilai then Senawang..huhuhuuh..

7 Response to "Siapalah Aku pada Mayarakat"

  1. nurliyana Says:

    alahai..cian ko wan..np xnek pom kt fb aku sal ko nye besday..neway hpy besday ea..nnt kite celeb together ea...

  2. Ridhwan Marcello Says:

    thankx yana...xperla..xheran..doakan aku da betol da...hehhehehhe

  3. Ermizi Muhamad Says:

    HAHAHA! kesian kau . dah besar-besar pun lagi mahu selakburit makan kek ke? g beli sendiri laa nok.

    btw, happy birthday! mana hadiah untuk aku ?

    lalalaa

  4. Ridhwan Marcello Says:

    ijie..sepatutnyer engkau yang bagi aku hadiah..manakan pula aku yang bagi..silap2..hahahhaa

  5. Ermizi Muhamad Says:

    kau kan top . aku bottom . perlu ke? hihih

  6. -aPi- Says:

    happy besday la bro....
    huhuhu...


    gua pham bile mak lu lbihkn akak lu time2 cmni,
    gua pernah alami tu semua....
    rilek2 je bro....
    :)

  7. . Says:

    kesian.. gua duk n9 gak.. kalau lu rojer gua, mesti dh dpt kek sr.. :)