Second Change....

Friday, February 19, 2010 9:35 PM dikarang oleh Ridhwan Marcello
Hurmmm...Aku bersyukur sgt sebab unit Li bagi extand day tuk ak solvekn prob yg aku alami..Tapi..aku still lagi curious sama ada pihak sana da buat ke belom..ikotkn hati aku nak jje g Jb then mintak cop pengesahan jje..tapi kos yg dperlukan sgt tinggi..sedangkn duit dlm poket aku da paras2 idong jje..hurm..masalah gak tuh..mintak family??? ad gak terpikir..tapi aku da byk susahkn family aku..so aku nekad xmo mintak diorg..cukuplah dosa aku pada diorg selama nie..

Aku ad terpikir gak yang aku nie ad ke masa depan?? cita2 aku pon x ad lagi..sebab?? Aku x percaya pada diri sendiri..Yupp..thats is suitable word for me...Aku x kompiden bile jumpe org then aku x percaya pada kebolehan aku sendiri...If i look myself back,aku ade ke kebolehan..A lot of people yang aku jumpe kate aku yer kos x padan ngan aku..Why?? aku pon pikir kenapa diorg cakap aku ginie...Owh..they think dengan hanya look into appearence they can judge me..HELL NO...Aku tau yang aku ada nampak ala2 lembut..GAYBOY senang citer..tapi..aku x weii..aku suke rendah diri,soft spoken,tunduk bile jumpe org first kenal,malu nak pandang org sebab sedar muke aku x hendsome then kalo pandang kompom kene kutuk..Aku tau sebab aku da lalui semua tuh..isi hati sume sama if look org an..thats my oppinion..Aku skunk ngah amik Sijil Automotif Dan Diesel kat POLITEKNIK PORT DICKSON...sume x cayer aku amik kos nie atas dasar perwatakan aku..diorg cakap "Ko reti ke nak masuk2kn nut tuh sume,ke ko pandai masuk ehm2 org".."Gaya ko nie elok jadi tukang masak kew,pembantu umah ke,Mekap ke,mak andam"..Tue sume babi..Kecik aku wei bile dengar diorg ckp mcm tuh..aku pon uat muke2 jje la ngan diorg..kalo layan sgt menjadi2..Aku hanya mengAminkn segala percakapan diorg tu diterbalikkn ke diorg sendiri..baru tau langit tuh tinggi ke rendah..walaopon korg lihat aku mcm tuh,tapi aku x bersifat mcm tuh..Aku mcm lelaki biasa jje..laki pompuan aku gaul..bile aku kawan ngan ramai pompuan,lelaki mesti cakap "Ala..satu geng la tuh,nanti  mesti meckup pot pet pot pet" mcm2 lagi la..Kalo kawan ngan laki pon mcm tu gak "Ko nie gay eak,kawan ngan laki jje,dgn pompuan x pon,ko men bontot ngan comolot eak ngan diorg bla bla bla bla"....So,mcm mn..aku pon x paham pikiran sempit diorg sume tuh...Lantok lerr aku puye pasal..korg pehal lak..

Kenapa manusia yg mempuyai sifat mcm tuh,tolonglah pikir sebelom nak sebut tuh..Pikir yg ko da cukup sempurna tuk mengutuk2 org lain,merendahkn org lain....dan jgn memperlekehkan kebolehan dan semangat diorg ad eak..kesian org2 sedemikian..

Salam satu malaysia....

0 Response to "Second Change...."