Masalah...Masalah...Aishhh...

Wednesday, February 17, 2010 7:26 PM dikarang oleh Ridhwan Marcello
Kenapa eak aku nie x boleh nak terima kesenagan sikit..mesti kene tarik balik kesenagan tuh..aku bukan nak salahkn Allah semata2..mybe tue sume ujian dan dugaan bagiaaku...nikmat yang aku dapat hanya sekejap then sume yerrr hampeh..masalah timpa...mak aku kate aku nie x bole time kesenangan sikit..later mybe ad masalah jje yg timbul..thats true..aku x sangkal lagi...


Citer dia macam nie..masalah pertama aku hadapi ialah time aku uat pertukaran tempat Li..mybe ad yg tau,ad yg x..aku tukar tempat atas dasar aku sayang pada mak aku dan kesihatan dia..mybe aku lom cukup dewasa tuk memikirkn masa depan time aku cari tempat li nie,terhasut hasutan ajakan rakan2..ingat nak follow diorg are,nak Li sama2..tup2 diorg kandas aku lak terpinga2 sensorg kat johor tuh..tambah lagi time aku ngah li aku dapat tepon yang mak aku sakit..aku da x tentu arah..pikiran sume da x fungsi..just think i must go hometown as soon as possible..pas runding ngan bos sana..ingat settle masalah..tapi x..now what's?? i tell letter k...


masalah kedua time dapat duit KPT...ingat nak jimat2 then mo simpan tuk masa depan dalam bank..mana tau ad masalah2 kegawatan ekonomi or else an..prepare jje laa...time tuh gak lah yang prob mcm2 dtg..ngan moto la,bill la,price charge work laa..hadoii..pening weii..aku pon let go jje la sume..settle kan..duit memang x nmpak depan mata..event cloth pon x dpt nak tunaikn..just one dress jje dpt..i mean tshirt and jeans..also shoes..itupon bli kat Terminal 1..sengkek dah..duit on hand dat's time skunk da tinggal 200..tu jje la duit makan aku selama li nie..elaun da tolak tepi..x lulus..sebab aku org asing..lom sah..sume salah bos yg kat JB tuh..melengah jje...


Ad kew time aku tepon,tyer sal surat2 tuh da faks ke belom,dia selamber badak kate BELOM..whats hack?? da byk kali aku kol bgtau pasal tuh sume..event one paper pon lom send kat Poli..Tuh yg surat amaran sampai dtg kat umah bgtau yang aku uat pertukaran tanpa kebenaran Poli...aku da nervous dkenekan tindakan tatatertib then GB(gagal berenti)....


Then masalah tue aku refer ke poli,tyer mcm mn nak settle kan..poli bgtau yang dia just nak kan surat pelepasan dari tempat Li dulu(JB) ngan surat kebenaran dan tawaran kt tempat baru LI nie(PD)...


tue sume dia bagi mase in 3 days jje..OMG..masalah ap plak aku dapt nie..x cukup2 kew..aku bukan x sbar ats dugaan yg terima just nie adlah laluan hidup aku tuk ke menara gading..my destination tu achive..xkn aku nak GB jje..abehla cita2 aku..kalo kawan aku dapt tau sume nie..kompom first diorg gelak then carut aku bukan2..not all..mybe a few laaa...


"Ya Allah...kenapa la kau bagi aku dugaan sedemikian..bukan kah kau menyayangi umat mu..mengasihi dan pemurah..jika ini adalah dugaan bagiku,aku redha tetapi janganlah dugaan ini sampai menggelapkn cita2 aku tuk belajar sampai ke menara gading..sesungguh yer kau lah maha pemurah lagi mengasihani..aku mohon padamu supaya segala2 kembali ke asal..ya rabbi..semoga kau memakbulkn doaku Ya ALLAH...."

0 Response to "Masalah...Masalah...Aishhh..."